سیستان ورزش
آخرین خبر :
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
کد خبر: 1417
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد, ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶
تعداد نظرات: ۰

آسیب های جسمانی در ورزش


    آسیب های جسمانی در ورزش هدف: دانش آموزان ضمن  شناخت برخی از آسیب های رایج در ورزش، اقدامات موثر برای پیشگیری و  کمک های اولیه آنها را بیاموزند و  در مواقع لازم بکار بندند. با وجود تدابیر و تلاش های معلمان در درس تربیت بدنی، همانطور که دانش آموزان تجربه های حرکتی و […]

 

 

DSC03440

آسیب های جسمانی در ورزش

هدف: دانش آموزان ضمن  شناخت برخی از آسیب های رایج در ورزش، اقدامات موثر برای پیشگیری و  کمک های اولیه آنها را بیاموزند و  در مواقع لازم بکار بندند.

با وجود تدابیر و تلاش های معلمان در درس تربیت بدنی، همانطور که دانش آموزان تجربه های حرکتی و شادی آفرین را اجرا می کنند، ممکن است همراه با حادثه و آسیب باشد. آسیب های ورزشی ممکن است در محیط مدرسه یا منزل رخ دهد، به همین دلیل مطالعه آسیبها و کمکهای اولیه آنها برای دانش آموزان و معلمان به منظور پیشگیری یا مداوای سرپایی آسیب ها نیاز است. آسیب‌دیدگی هر چند که جزیی باشد باید تا درمان کامل مورد توجه قرار گیرد؛ و اگر این توجه صورت نگیرد، ممکن است مشکلات شدیدتری ایجاد شود.

دانستنی ها و رفتار مورد انتظار از دانش آموزان :

به منظور پیشگیری از آسیب های ورزشی، در طول تمرین و بازی، نکات زیر را بکار بندید:

·    در شروع سال تحصیلی، با معاینه پزشکی از وضعیت سلامت خود مطمئن شوید.

·   برای پیشگیری از آسیب ها، با انجام تمرینات مناسب و مستمر، آمادگی جسمانی خود را ارتقاء دهید.

·    قبل از شروع فعالیت، با تمرینات ملایم بدن خود را گرم کنید.

·   در پایان فعالیت، با تمرینات آرام کننده، بدن خود را به حالت قبل از فعالیت برگردانید.

·    مهارت های ورزشی را به طور صحیح اجرا کنید.

·   در استفاده از محیط بازی، تجهیزات ورزشی و وسایل، نکات ایمنی را مد نظر قرار دهید.

مینیسک

ضرب دیدگی : به صدمه وارد شده بر پوست و بافتهای نرم زیر پوست گفته می شود که معمولا با تورم، محدودیت حرکتی و خونمردگی و کبودی همراه است و در صورت ضرب دیدگی بهتر است عضو را تا قبل از اطمینان از دررفتگی و شکستگی ثابت نگه داشت و با کیسه آب سرد و بانداژ با فشار ملایم می توان از شدت تورم وارد کم کرد.

تیر کشیدن پهلو: در افراد مبتدی در شروع فعالیت (۲ تا ۳ دقیقه آغاز تمرین) با احساس درد شدیدی در پهلوها و زیر قفسه سینه همراه است و علت آن کمبود اکسیژن و اسپاسم در عضلات تنفسی(عضلات دیافراگم و بین دنده‌ای)است. که با انجام تمرینات کششی و گرم کردن بدن و افزایش تدریجی شدت فعالیت می توان از آن پیشگیری کرد و در صورت مواجه با تیر کشیدن پهلو، باید شدت فعالیت را کاهش داد و در صورت درد زیاد فعالیت را متوقف کرد.

درد ساق پا : به التهاب و درد در قسمت جلوی ساق پا در طول درشت نی گفته می شود که گاهی در پشت ساق پا نیز رخ می دهد و معمولا تدریجی است و در طی چند جلسه افزایش می یابد ، که در صورت مواجه با این مشکل باید مقدار دویدن را کاهش داد و از پا ها بیش از حد کار نکشید، در تمرینات تنوع داد، در روی زمین نرم مثل تشک یا چمن تمرین کرد و از کفش راحت و نرم و ضربه گیر استفاده کرد

منبع : کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی پایه هفتم






  • رسانه نی زار

    • بخش ورزشی
    • بخش فرهنگی
    • بخش سیاسی