سیستان ورزش
آخرین خبر :
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
کد خبر: 657
تاریخ انتشار : ۵ مهر, ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
تعداد نظرات: ۰

اهم مواردی که یک معلم ورزش باید در کلاس درس خود رعایت کند.


- در ابتدای سال قوانین و مقررات مربوط به این زنگ را بصورت قانونهایی برای دانش آموزان بیان کند تا پایان سال بر آن استوار باشد . - بیان اهمیت زنگ تربیت بدنی جهت داشتن نظم و توجه بیشتر در کلاس . - تجربه ثابت کرده است که اگر برای تمام لحظات زنگ تربیت بدنی برنامه دقیق و مدونی همراه با تنوع داشته باشید.

اهم مواردی که یک معلم ورزش باید رعایت کند .

 

DSC_2280

 

 

– در ابتدای سال قوانین و مقررات مربوط به این زنگ را بصورت قانونهایی برای دانش آموزان بیان کند تا پایان سال بر آن استوار باشد .

– بیان اهمیت زنگ تربیت بدنی جهت داشتن نظم و توجه بیشتر در کلاس .

– تجربه ثابت کرده است که اگر برای تمام لحظات زنگ تربیت بدنی برنامه دقیق و مدونی همراه با تنوع داشته باشید حتماً دانش آموزان غایب کلاس از نبود خویش ابراز تأسف خواهند نمود و مشکل فرار از ورزش را نیز نخواهیم داشت .

– با توجه به اینکه اغلب معلمین در دوره های ضمن خدمت با ضمن تحصیل نکاتی کلی درباره حرکات اصلاحی آموخته اند حتماً در هر کلاس جلسه ای را جهت کنترل شاگردان در زمینه حرکات اصلاحی اختصاص دهند و شاگردان مشکل دار را جهت تشخیص دقیق تر و پیگیری به مراکز حرکات اصلاحی معرفی نمایند .

– همواره سعی کنید در زمینه های جدید و مختلف ورزشی کار کنید .

– همواره در پی کسب دانش روز دنیا و بکار گیری آن در کلاس خود باشید .

نکات مهم:SAM_7421

 

۱. استفاده از روش تدریس و مدیریت کلاسی بینابینی :

دبیران تربیت بدنی باید سعی نمایند در روند کلاس داری و تدریس خود از روش های فعال استفاده نموده و در خلال آموزش های خود از توانایی های متفاوت هر یک از دانش آموزان در زمینه های مختلف به نحو احسنت استفاده نماید تا بتواند با استفاده از این روش کسالت و یکنواختی را از روحیه کلاس خود دور کرده و تمرکز کامل دانش آموزان را به محتوای کلاس معطوف نماید و به این طریق نشاط و شادابی را در چهره دانش آموزان مشاهده نماید دبیر ورزش با این کار هم ارزش این رشته را در بین دانش آموزان و همچنین افرادی که از بیرون نظاره گر هستند بالا می برد .

۲. شناسایی دانش آموزان پر انرژی و فعال :

دبیران با تجربه معمولاً با شناسایی دانش آموزان پر انرژی و فعال و واگذاری مسئولیت های محدود به آنان از قبیل سرگروهی و مسئول جمع آوری وسائل ورزشی و غیره سعی در تخلیه بهینه انرژی مازاد آنان در جهت مدیریت بهتر کلاس خود می نمایند و علاوه بر آن با این روش سعی مفید بودن و مهم بودن را در ذهن این دانش آموزان تداعی می نمایند و همچنین کنترل کلاس که شالوده کار معلم ورزش می باشد را آسانتر می کند .

۳. گروه بندی مناسب دانش آموزان :

باید سعی شود در روند گروه بندی مناسب دانش آموزان علاوه بر توجه به روابط دوستانه آنان، هر گروه متشکل از تیپ های شخصیتی مختلف از قبیل آرام، فعال، اجتماعی و گوشه گیر باشد، همچنین باید در گروه بندی به توانایی های جسمانی و مهارتی دانش آموزان توجه کرده و در هر گروه ترکیب مناسبی از سطح توانایی قرار داده شود و از تجمع دانش آموزان با روحیات و توانایی های یکسان در یک گروه اجتناب گردد و در زمان مسابقات کلاسی سعی شود قدرت تیم ها را بین کلاس تقسیم گردد چون اگر دانش آموزان قوی در یک گروه قرار گیرند بقیه دانش آموزان به علت باخت های مکرر گوشه گیر و بی انگیزه می شوند.

۴. تشویق گروه فعال و در حین حال منضبط :

دبیر ورزش می تواند در پایان هر جلسه از کلاس خود با معرفی و تشویق بهترین گروه از نظر کارآیی و همکاری گامی مؤثر در جهت ایجاد انگیزه در دانش آموزان به رعایت نظم برداشته و شادی را به کلاس خود هدیه دهد.

یکی از راه کارهای مفید برای داشتن کلاسی پربار در یک روز بارانی

حتماً بارها برای شما دبیران عزیز اتفاق افتاده که علی رغم داشتن برنامه ریزی مدون برای گذراندن کلاس ورزشی در حیاط، به دلایل مختلف مثل نامساعد بودن هوا از برگزاری کلاس ورزش در حیاط محروم مانده و مجبور به گذراندن وقت خود و دانش آموزان در کلاس شده اید؛ آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید با صرف نظر از روش های سنتی که معمولاً دانش آموزان تمام وقت خود را به بازی هایی کم بهره از قبیل اسم فامیل و امثال آن ها می پردازند به منظور پربارتر کردن محتوای کلاسی خود از چه راه کارهای مفید دیگری می توان بهره برد؟

یکی از راه کار های مفید و کارآمد در این شرایط می تواند آموزش شیوه های صحیح حفظ ساختار قامتی بدن از طریق آموزش نحوه صحیح راه رفتن، نشستن، ایستادن، خوابیدن، بلند کردن و حمل اشیاء باشد. اگر این آموزش ها به صورت هدف دار تدوین شود می توان به صورت مباحثی پیوسته در جلساتی مشابه به شناسایی انواع ناهنجاری های ساختار قامتی دانش آموزان پرداخت و حرکات اصلاحی مربوط به هر یک از این ناهنجاری ها را به دانش آموزان آموخت.

با استفاده از این روش می توان کلاس خود را تبدیل به کلاسی کارگاهی نموده و قطعاً در این فضای آموزشی دانش آموزان بهره کافی از مباحثی مفید و کاربردی خواهند برد.

سرگروه درس تربیت بدنی

حسینعلی کشته گر






  • رسانه نی زار

    • بخش ورزشی
    • بخش فرهنگی
    • بخش سیاسی